بیشعوری هیچگاه از بین نمی‌رود. فقط وقتی می‌توانیم آن را شکست دهیم که تصمیم بگیریم آن را دگرگون سازیم. نظرات و حقایقی که در کتاب بیشعور ضد‌ گلوله (جلد چهارم از مجموعه بی‌شعوری) اثر خاویر کرمنت با آن روبرو می‌شوید، هر انسان فرهیخته و با شخصیتی را متعجب می‌کند.

دکتر خاویر کرمنت (Xavier Crement) بعد از پانزده سال کار روی بیشعورها، به این نتیجه رسید که دیگر هرچیزی را که باید یک نفر در مورد بیماری بیشعوری بداند، فهمیده است. اما پس از یک ملاقات متوجه شد که باید در تمام حرف‌هایش در مورد بیشعوری تجدید نظر کند. کتاب بیشعور ضد‌ گلوله شما را با راه‌های شناخت و مقابله با بیشعورها آشنا می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
طبیعتا بیشعورها بی‌رحم هستند. اصلا منطقی نیست که بخواهید با بیشعوری مذاکره کنید. آن‌ها زیرکی را در پیدا کردن نقاط ضعف و سوءاستفاده از شما می‌دانند. ذاتا دروغگو هستند. تا فرصتی پیدا کنند تقلب می‌کنند. همیشه سعی می‌کنند با دروغ، نمایش‌های متظاهرانه و شایعات بی پایه و اساس شما را نابود کنند. شک نکنید اگر فرصتی دست دهد، حتما شما را سر به نیست خواهند کرد.

فراموش کنید که بخواهید با منطق و تحلیل‌های سنجیده، جواب بیشعورها را بدهید. با وعده و وعیدهای پوچ و غیرمنطقی چوب لای چرخ شما می‌گذارند، بعد شما را خار و خفیف می‌کنند. آن‌ها شما را متهم به اطاعت از دستوراتشان و ناتوانی شما در تصمیم گیری می‌کنند. تمام سعی خود را می‌کنند تا مذاکرات و گفتگوهای شما را بی‌پایه و اساس جلوه بدهند. همه این کارها را می‌کنند تا با ایجاد رعب و وحشت شما را ساکت کنند. اگر موفق به همچین کاری نشدند، آنقدر شما را تحریک می‌کنند تا بالاخره اشتباهی از شما سر بزند. به همین دلیل شما باید آرامش خود را در برابر تغییرات آنی یک بیشعور حفظ کنید.

هرگاه رقیب، شما را به ناکجاآباد بی‌اطلاعی منحرف کرد، به شما می‌گوید: «باز هم تو؟»
ما باید به شیوه خود بیشعورها را کنترل کنیم. در ادامه ترفند مختلفی می‌بینید که می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید:
«اگر می‌خواهید دروغ بگویید، ابتکار داشته باشید. هیچکس دوست ندارد به جفنگیات شما گوش دهد.»
مرتبط با این کتاب

نظرات کاربران
هنوز نظری برای این کتاب ثبت نشده است.